Nytt husdyr

Hvem sier man ikke kan ha husdyr i en liten leilighet? Fra før av har jeg noen tusen meitemark, og i dag kom det et nytt tilskudd til familien, nemlig en surdeigstarter! Venninna mi Frøydis inviterte til 17.-maifrokost med nydelig, hjemmebakt surdeigsbrød, og jammen hadde hun ikke laget i stand en avlegger av hennes starter som jeg fikk med meg hjem.

Jeg har aldri bakt med surdeig før, men nå gleder jeg meg veldig til å prøve. Tips mottas med takk!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nytt husdyr

2 kommentarer om “Nytt husdyr

    1. Jeg husker Herman! 🍰 Tips fra meg: Følg oppskrift. Ikke ta for mye surdeigsstarter i deigen. Da blir brøda lett bittersure. Ha tålmodighet. Gjør det gjerne i frihelg for da kan du følge nøye med på esing og slikt. Ha spesielt mye tålmodighet under esing. Bruk litt tid på å vende deg til smaken, hvis du er sart på nye smaker. Lykke til!

      Lik

Legg igjen en kommentar

