113. Pakk inn miljøvennlig

#113

Dette innlegget skulle egentlig komme mye tidligere, men så viste det seg at jeg ikke i år heller har greid å få pakket inn gaver før lille julaften. Jeg får vel kalle det en juletradisjon.

Dagens tiltak er å bytte ut det glansede gavepapiret, julens miljøbombe, med bedre alternativer. Jeg har prøvd ut litt forskjellig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Noen gaver er pakket inn i gamle aviser som jeg har tatt fra jobben (og fra Myanmar, ser jeg nå på bildet),

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

andre i brukte papirposer

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

og i stoffposer som jeg har sydd selv (og som mottakeren forhåpentligvis kan bruke senere).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg har også forsøkt å dekorere litt med snøkrystaller og kongler. Jeg har ikke helt bestemt meg for om det fungerer eller ikke. Men uansett er gaveinnpakkingen gjenbrukt, og kan puttes i komposten eller papirinnsamlingen når det ikke er bruk for den lenger.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Fortsatt litt igjen å pakke inn.
113. Pakk inn miljøvennlig

2 kommentarer om “113. Pakk inn miljøvennlig

Legg igjen en kommentar

