104. Gi bort hjemmelagde julegaver

#104
Jeg har kokt karameller jeg også, men disse her er søstra mi sine.

Å gi bort julegaver handler i stor grad om å vise folk at du setter pris på dem. «Det er tanken som teller», heter det. Og det er det; det viktigste er at de du er glad i vet at du tenker på dem. Derfor mener jeg at hjemmelagde julegaver er de aller beste gavene. En hjemmelaget julegave viser nemlig at du har brukt det mest verdifulle du har på mottakeren: Tid.

Hjemmelagde julegaver kan være så miljøvennlige man vil. Velg miljøvennlige materialer, se om det er mulig med gjenbruk og prøv å kjøpe økologiske ingredienser.  Mulighetene er mange!

Trenger du ideer til hjemmelagde julegaver? For fire år siden hadde søstra mi og jeg en julegavekalender på bloggen Studenterhjemmet, med 24 tips til hjemmelagde julegaver. Fokus på disse julegavene er ikke nødvendigvis miljø, men det kan hende du finner noe der allikevel?

Med fare for å ødelegge spenningen på julaften for noen av dere, kan jeg si at jeg har planer om å gi bort honning, te, såpe og syltetøy, og i går laget jeg også karameller og knekkebrød. Det blir med andre ord mye spiselig under juletreet!

104. Gi bort hjemmelagde julegaver

2 kommentarer om “104. Gi bort hjemmelagde julegaver

    1. Hyggelig å høre! Det var gøy å lage den også, men tok fryktelig mye tid midt i eksamensperioden. Egentlig et under at vi begge sto på alle eksamenene våre…

      Lik

Legg igjen en kommentar

