Siste innspurt. Snart.

Hei, husker dere meg? Jeg drev og skrev på en sånn der miljøblogg, men så kom livet og jobben i veien, og det ble visst stille noen måneder. Det er ikke alltid så lett å følge opp nyttårsforsettene sine…!

Siden sist har jeg vært på en fem uker lang jobbreise til vannkraftprosjekter i Laos og Myanmar. En superinteressant, spennende, lærerik og utfordrende tur, men det er allikevel utrolig godt å komme tilbake til Norge og ta fatt på livet igjen! Og miljøtiltakene, selvsagt! Jeg gleder meg til å skrive om miljøvennlige julegaver, om mat, klær, gjenbruk og ombruk og om alle supertriksene som forbedrer både miljøet og livet! Og litt annet også. Så får det bare være om noen av tiltakene havner på den andre siden av nyåret…

De gamle tiltakene er forresten ikke helt glemt, selv om mye har ligget på vent. Her er noen highlights fra hva jeg har gjort i dag:

  • Fikset såper til salg på julemessa til min gamle speidergruppe. Det er mer enn 10 år siden jeg sist var på et speidermøte, men det blir liksom ikke jul uten å lage og gi bort ting til julemessa.
  • Høstet pastinakker. Det er frost i bakken, men pastinakkene har klart seg. Joho!
  • Behandlet biene mot varroa-midd. Ingen aning om behandlingen gikk bra, men begge bifolkene er i alle fall i live, og sitter i fine vinterklaser og holder varmen sammen.
  • Hilst på meitemarken. Masse små babymark! Marken ser ut til å trives best når jeg er bortreist. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det…
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Den siste pastinakken.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Såper til julemesse
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Olivensåpe. Litt rar og rustikk, og med ulike farger grunnet temperaturgradienter i såpen under herdingen, men jeg synes den ble fin allikevel.

Det er ennå ikke for sent å lage såpe og gi bort i julegave. Jeg bare nevner det.

Siste innspurt. Snart.

En kommentar om “Siste innspurt. Snart.

Legg igjen en kommentar

