96. Spis skalken!

Copy of #96

En ting som irriterer meg voldsomt, er folk som ikke spiser skalk. Den stakkars skalken er da like bra som resten av brødet. Hvorfor kaste 10-20% av et godt brød? Jeg kommer fra en skalkspisende familie, og hadde ikke tenkt over skalk-problemet før jeg begynte å jobbe. I møtet med den harde virkeligheten, det vil si kantina på jobb, har jeg imidlertid oppdaget omfanget. Haugen med forlatte skalker kunne sikkert mettet en middels stor seksjon, eller i det minste konsernledelsen.

Jeg mistenker dog at mitt forslag ikke kommer til å bli akseptert av adm.dir., så enn så lenge vil jeg prøve å gjøre noe med problemet selv. For å prøve å redusere matkastingen en smule, har jeg bestemt meg for at jeg fra nå av skal prøve å bare spise skalk når jeg spiser i kantina. (Ok, jeg skal jo egentlig ha med matpakke. Men noen ganger går det ikke. Og da skal jeg spise skalk. Med pålegg, altså.) Skalk er bra!

96. Spis skalken!

2 kommentarer om “96. Spis skalken!

    1. Haha! Høres kjent ut! Mamma pleide å gi meg og søstra mi en brødskalk hver, mens vi var i matbutikken. Trolig for å få oss til å være stille, men jeg husker jeg syntes det var veldig stas 🙂

      Lik

Legg igjen en kommentar

