94. Ta med matpakke

Copy of #94

Om kantina di har kortreist mat, av sesongens økologiske varer, uten kjøtt og emballasje, er jeg misunnelig på deg (og vil gjerne vite om dere har en ledig stilling)! Kantina på jobben min er ikke så verst, men det er sjelden at den greier å oppfylle mer enn ett av kriteriene over, og det holder jo ikke. Jeg har derfor besluttet at jeg skal slutte å kjøpe lunsj i kantina, og heller ta med egen matpakke.

Fordelene med å ta med matpakke er i grunnen mange. I tillegg til at jeg kan velge mat laget av miljøvennlige ingredienser, uten å produsere søppel, sparer jeg masse penger (40 kroner hver arbeidsdag er omtrent 8000 kroner i året), og får også mat som smaker bedre. Ulempen er at jeg må huske å ta med meg matboksen…

94. Ta med matpakke

En kommentar om “94. Ta med matpakke

  1. Du suser avgårde! 😀 I dag forsov jeg meg, så det ble ingen matpakke – kun kaffe på termos og min reisekaffekopp. Dermed ble det mat fra kantina. Ingen av kriteriene ble oppfylt. Spesielt mye engangsemballasje 😦

    Lik

Legg igjen en kommentar

