79. Frys ned mat som vil bli dårlig før du rekker å spise den opp

#79 (1)

I morgen tar jeg sommerferie (hurra!), og selv om jeg har levd (særdeles godt) på restemat i en uke, er det noen ting jeg ikke har greid å spise opp. Helt konkret har jeg en halv purre, noen desiliter melk og litt brød som alle hadde blitt dårlige om jeg ikke hadde gjort noe med dem i dag. Hva har jeg så gjort med dem? Glad du spør! Purren er hakket og brødet delt i skiver og lagt i fryseren. Melka har blitt til lapperøre (jeg hadde ikke egg, men det går faktisk fint an å lage lapper uten), og også den lagt i fryseren. Jeg helte liksågodt røra tilbake på melkekartongen, så blir det enkelt å ta den opp og lage lapper neste gang jeg har lyst på noe godt, eller mangler brød til frokost!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

79. Frys ned mat som vil bli dårlig før du rekker å spise den opp

2 kommentarer om “79. Frys ned mat som vil bli dårlig før du rekker å spise den opp

Legg igjen en kommentar

