En oppdatering fra kjøkkenhagen

Våren hittil har ikke vært den beste for grønnsaksdyrkning, og jeg kan ikke si at jeg ser så store endringer fra dag til dag, eller fra uke til uke, men kanskje de kommer bedre fram med bildedokumentasjon? Her er i alle fall slik det ser ut kjøkkenhagen akkurat nå:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Oversikt. Reddikene som var i det øverste beddet er allerede høstet og spist (uten å bli dokumentert! Beklager, det skal ikke gjenta seg).
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Potetene har vokst seg store, og trenger hypping
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mer jord og en ekstra pallekarm= mer poteter?
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Som dere skjønner har det gått surr i merkingen, for dette er aldeles ikke basilikum. Denne bor inne.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ingen modne tomater ennå, men en del kart, og masse masse blomster.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Erteblomster som skal bli til sukkererter
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Se, en miniblomkål!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Midt i rødbetebeddet dukket denne buketten opp. Sånn går det når man søler med frøposene… Er det grønnkål, mon tro?
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeg priklet ut ca. halvparten av småplantene og plantet dem for seg, så får vi se hva som dukker opp!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ringblomst! Neste år skal jeg plante flere blomster, og tidligere. Det er fint med blomster i kjøkkenhagen!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Sitrontimianen blomstrer! Denne har jeg kjøpt som plante, ikke sådd fra frø.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Gresskarplanten likte ikke vind og har sprukket opp i stilken. Har gitt den støtte, og håper den klarer seg.
En oppdatering fra kjøkkenhagen

2 kommentarer om “En oppdatering fra kjøkkenhagen

  1. Men det vokser jo her da 😀 Også så kos at redikkene kom frem og alt og det 😀
    Her har jeg selv plantet litt urter og slikt inne, får se hva det blir til! 😀 Heheh likte at du hadde sølt med frø og at det hadde gått i surr, er jo en fin overraskelse med grønnsaker som dukker opp 😀

    Liker

    1. Jada, det vokser. Det tar bare litt tid… Å dyrke egne grønnsaker gjør definitivt at jeg får mer respekt for tiden og arbeidet som er lagt ned i maten jeg kjøper i butikken.

      Liker

Legg igjen en kommentar

