63. Sykle til jobben

#63

Med sykkelens dag i morgen, og et månedskort som går ut i dag, passet det veldig godt at jeg fikk min nye, gamle sykkel i går. Hurra! Den gamle sykkelen ble stjålet i fjor høst, og jeg har tenkt på å kjøpe en ny (brukt) en i mange måneder, men ikke greid å bestemme meg for hva slags sykkel jeg ville ha. Bysykkel med kurv eller en lett hybridsykkel med mange gir? Heldigvis kom min tante meg til unnsetning; hun hadde nemlig en gammel damesykkel stående som hun ikke brukte. Så da ble det kurv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg er nå den fornøyde eier av en DBS av en passe gammel årgang (jeg tipper tidlig 90-tall), forhåpentligvis for gammel for å være interessant for sykkeltyvene, men ikke gammel nok til å være retro. Den trenger litt kjærlighet i form av olje og en vask, men skal nok fungere riktig fint!

Basert på regnestykket mitt fra januar, sparer sykling til jobben drøyt 700 kg CO2-ekvivalenter sammenlignet med å kjøre bil, og ca. 300 kg CO2-ekvivalenter sammenlignet med kollektivtransport. Når det i tillegg går raskere, og gir gratis trening, er det ingen grunn til å fornye månedskortet!

63. Sykle til jobben

En kommentar om “63. Sykle til jobben

  1. Grattis med ny-gammel sykkel 😀 Skulle så gjerne ønske jeg turde og bruke min på veiene, men er redd jeg hadde endt opp paddeflat etter en liten halvtime… Er så travelt på veiene her i Glasgow i rush-tiden.

    Lik

Legg igjen en kommentar

