40. Dyrk urter og grønnsaker i vinduskarmen

#40 (2)
Dagens tiltak er noe ambisiøst. Jeg har nemlig på ingen måte grønne fingre. Faktisk greier jeg fint å drepe det meste av planter jeg kommer over, inkludert kaktus og orkideer. Jeg prøvde å dyrke litt forskjellig i vinduskarmen i fjor, men det var ingen stor suksess. Nå prøver jeg allikevel igjen. Det hadde jo vært for dumt å ha en blogg som heter «Grønne hensikter», og så ikke dyrke noe! Så ønsk meg gjerne lykke til!

For ikke å utfordre skjebnen alt for mye, har jeg vært på nybegynnerkurs i regi av Majobo, og lært om vanning, gjødsling, prikling, stiklinger og sånn, og sådd årets første frø. Nå begynner spirene litt etter litt å titte opp fra jorda. Stas! De blir iherdig dusjet morgen og kveld.

Siden jeg hverken har balkong eller uteplass, er tanken at plantene skal bo i vinduskarmen, eller alternativt i hagen til foreldrene mine. Jeg leker også med tanken om å dyrke i pallekarmer i bakgården her i borettslaget, men lurer på om jeg skal vente til neste år. Da vet jeg forhåpentligvis mer hva jeg driver med…

Sånn ser vinduskarmen min ut nå:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

40. Dyrk urter og grønnsaker i vinduskarmen

Legg igjen en kommentar

