24. Bruk en gammeldags barberhøvel

_24 (2)

Engangshøvler eller barberhøvler med plasthoder er ganske mye søppel i seg selv, i tillegg til at de er pakket inn i haug med emballasje. En tradisjonell barberhøvel med løse barberblader barberer vel så godt, er laget for å vare og tar seg dessuten strålende ut på badet.

Hvert blad brukes også på fire sider, så de varer lenge før de må byttes. Selv om høvelen koster litt, er bladene billige, så her er det mange kroner å spare i det lange løp. Jeg har hatt min siden søstra mi skrev om barberhøvler på Studenterhjemmet, og har ingen planer om å gå tilbake med det første.

Når det er sagt, så er det aller enkleste, billigste og mest miljøvennlige å ikke barbere seg i det hele tatt. Skjønnhetsidealet med den glattbarberte kvinnekroppen er strengt tatt skapt for å selge produkter, og kroppen har det aller best med hår. Jeg har planer om å slutte å barbere meg.

24. Bruk en gammeldags barberhøvel

3 kommentarer om “24. Bruk en gammeldags barberhøvel

  1. Eneste problem er at løse barberblader ikke er tillatt i håndbagasje på fly. I tillegg kan det være vanskelig å finne slike blader i butikken (i alle fall i Russland – det til tross for at de bladene jeg pleier å kjøpe i Norge er produsert der …), så jeg må ofte gå for engangshøvel på reise. Har du noen forslag til løsning?

    Lik

    1. Innsjekket bagasje? Eller å bare ta med høvelen, og kjøpe bladene der man er. Men som du sier, kan det være lettere sagt enn gjort. Hvis man tilfeldigvis skal besøke noen som man kjenner ganske så godt, kan man kanskje låne høvelen deres? Eller til og med gi bort en skikkelig barberhøvel i presang, og deretter låne den? 😉

      Lik

  2. Veeent litt… Søsteren din skrev Studenterhjemmet?! *mindblown* Haha, denne bloggen fulgte jeg for lenge siden uten og vite hvem som egentlig stod bak, også så jeg din blogg, og nå er jeg innom her…. 😛 What are the odds 😛
    Syns engangs barberhøvler er noe tull, og ikke skånsom mot huden heller, så er nok mye bedre og bruke en som faktisk er skarp nok slik at du ikke ender opp med og kutte deg fordi du må barbere samme stedet om og om igjen, godt tips! x

    Lik

Legg igjen en kommentar

