10. Omorganiser kildesorteringssystemet

#10

Noen ganger kan en liten forandring ha stor effekt. Som f.eks. det å bytte om rekkefølgen på de ulike beholderne i kildesorteringssystemet. Tidligere var oppsettet mitt slik, med restavfallet lett tilgjengelig i første rekke.

kildesortering2
Før

Dette oppsettet gjorde det veldig lett å bare kaste ting rett i restavfallet, selv om jeg egentlig visste at det hørte hjemme et annet sted, som i matavfallet eller i papirsøpla.

Jeg gjorde derfor en omorganisering. Jeg byttet om på glass/metall og restavfall, slik at restavfallet nå står bakerst i en beholder med lokk. Det gjør det mindre tilgjengelig, og lokket gjør at jeg har mulighet til å tenke meg om en ekstra gang før jeg faktisk kaster det der. Hører dette egentlig hjemme i restavfallet? Eller burde det heller vært i plast? Jeg har hatt det sånn i omtrent en måned, og det funker!

kildesortering3
Etter
10. Omorganiser kildesorteringssystemet

Legg igjen en kommentar

