Kjøttfri mandag: Kikertgryte med koriander

Ok, jeg må innrømme at også tirsdagene, onsdagene, torsdagene, fredagene, lørdagene og søndagene gjerne er kjøttfrie her i huset. Men siden «kjøttfri mandag» er et etablert konsept, og at ingen blogg er komplett uten oppskrifter, tenkte jeg at jeg skulle poste en veggisoppskrift her hver mandag.

Først ut er en av mange variasjoner over temaet kikerter, løk og hermetiske tomater. Denne ble til av det jeg fant i kjøleskapet, og jeg synes den ble skikkelig god. Faktisk såpass at jeg har spist den tre dager den siste uka, så da den vel verdt å dele? Den er ellers sunn, billig og ferdig på 10 minutter!

wpid-20150116_201534.jpg

Ingredienser
2-3 porsjoner

1-2 ss karripasta (rød eller gul)
1 løk, grovhakket
1 paprika, i biter
3 dl kokte kikerter
1 boks tomater
Salt og pepper
Frisk koriander
Rømme
Ris

Kok ris etter oppskriften på pakka. Varm opp litt olje i en gryte, og tilsett løken og karripastaen. Surr til løken er blank og tilsett deretter paprika, tomater og kikerter. Sett på lokk og la det hele putre til paprikaen er myk og smak tilslutt til med salt og pepper. Server gryta med ris, rømme og masse frisk koriander!

Kjøttfri mandag: Kikertgryte med koriander

Legg igjen en kommentar

