8. Bytt!

Det er fint å handle brukte klær, og å gi bort gamle klær til Fretex, men enda mindre ressurskrevende er det å rett og slett bytte bort sine egne gamle klær med noen andre sine gamle klær! Jeg har aldri vært på et byttemarked før, men tenkte jeg skulle gjøre noe med det imorgen. Da er det «Trade Day Oslo» hvor det (forhåpentligvis) blir bytting i stor stil! Jeg har i grunnen ikke så mye klær som jeg ikke bruker (som mamma sier: «Hva skal du bytte bort? Du har jo ikke noe klær!»), men har funnet fram en bluse i silke som jeg tenkte å ta med, og skal ta en ekstra kikk i klesskapet når jeg kommer hjem i kveld.

tradeday
Byttedag. Bilde fra Facebook-arrangementet.

Tid og sted for arrangementet er forøvrig:

DATO: Lørdag 17 januar
TID: 1200 – 1600
STED: MESH, Tordenskioldsgate 3, Oslo

8. Bytt!

2 kommentarer om “8. Bytt!

  1. Hei!
    Fant denne bloggen gjennom din søsters, og syns det er så stilig at du skriver innlegg hvor en kan bli mer miljøbevisst og spare penger 😀
    Jeg bor i Glasgow, og her er det heldigvis en hel haug med brukt butikker, det er ofte jeg er på tur og plutselig har plukket med meg et eller annet klesplagg. «For det er jo innkjøp som støtter en god sak», perfekt unskyldning spør du meg 😀
    Så tidig at du nevnte bytting også, for jeg var med en haug med venninner for rundt to uker siden, der alle tok med seg det de hadde av klær som var i god stand men som vi ikke brukte lengre. Jeg tok med meg to poser, og kom jaggu meg tilbake med to poser med flunka «nye» klær 😀 Det er så genialt! x

    Lik

    1. Hyggelig at du stikker innom!

      Jeg må innrømme at byttemarkedet ikke var en kjempestor suksess for min del. Litt for mye folk og ikke så mye fint tøy. Men det skal også sies at jeg kom litt sent, mulig at det var bedre tidligere på dagen? Tror uansett at byttekveld med venninner er bedre, så det skal jeg også prøve å få til etterhvert! Kult at det funka bra for deg!

      Lik

Legg igjen en kommentar

