Den første uka

Nå har det gått en drøy uke siden jeg startet prosjektet, og jeg har fått streng beskjed om å komme med en oppdatering om hvordan det går. Det gjør jeg derfor her.

wpid-wp-1420921786369.jpeg
Kjøleskapet mitt. Jeg vet hva som bor der.

De fleste tiltakene hittil har vært «engangstiltak», altså ting som gjøres én gang, og så er det gjort. Sånn sett har det vært en lett uke, spesielt fordi noen tiltak allerede var innført før prosjektet startet. Det største tiltaket hittil er definitivt å forsøke å redusere matsvinn, og det går i grunnen ganske bra. Jeg har full oversikt over kjøleskapet mitt (det som burde brukes neste uke er en kinakål, en salat, diverse friske urter, en halv tomat og en halv sitron), og det har nesten gått sport i å bruke opp så mye matrester og ferske matvarer som mulig. Kokosmelk til overs? Da blir det Pina Colada til frokost! Virgin, vel å merke. Matinnkjøp kun to ganger i uka må jeg jobbe litt mer med, denne uka var jeg innom butikken hele 4 dager på rad. Sånn går det når man glemmer handleliste…

Ellers er jeg for tiden veldig begeistret for kombinasjonen av karripasta og frisk koriander, og tenkte jeg skulle poste en oppskrift, men siden jeg ikke har noe bilde av maten får det vente. Enn så lenge kan jeg anbefale denne suppa med linser og kikerter. Godt, og ikke så verst miljøvennlig!

Den første uka

Legg igjen en kommentar

